Mobil e-handel boomede i 2013

DIBS har lanceret deres årlige rapport om e-handel, hvor de opsamler data og udleder trends fra året, der gik. Der er en række opsigtsvækkende tal, særligt om mobil e-handel.

Screen Shot 2013-12-02 at 14.15.47

423.000 nye forbrugere benyttede e-handel på mobilen i 2013.

Mange forbrugere afbryder et køb, hvis websitet er uoverskueligt. Næsten 40% af alle forbrugere har afbrudt et køb, fordi websitet ikke var tilpasset en smartphone eller tablet. Konverteringsraten øges, hvis webshoppen understøtter et design, der er tilpasset smartphone og tablet. 

Det er besværligt at angive kortinformation, og forbrugerne vil helst slippe for at angive det, hver gang de handler på tablet eller smartphone. Alle aldersgrupper, men særligt de yngre forbrugere, vil gerne slippe for at angive kortinformation ved hvert køb. Samlet set ønsker 40% at slippe for at angive kortinformation, hver gang de handler på smartphone eller tablet.

Hent selv den spændende rapport – der er også information om vores nordiske nabolande.

Læs også indlægget Top 10 usability-anbefalinger for mobil e-handel.

Kategorier: Design, E-handel, Forretning

1 kommentar »

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s