Optimer dit kvalitetsresultat – 10 must-do’s

Det er ikke noget nyt i, at ens kvalitetsresultat, ved annoncering på Google AdWords, er ekstrem vigtigt. Vi ser dog at mange glemmer at have fokus på lige netop dette parameter, men blot hurtigt vil skabe yderligere trafik ind til deres website. Det er måske fint for dem, som har råd til at betale en høj CPC, men andre med lavere budgetter kan med fordel indarbejde nogle gode vaner og rutiner ved oprettelse samt vedligeholdelse af ens Google AdWords kampagner. Derfor skal du have fokus dit kvalitetsresultat samt AdRank.

Dit kvalitetsresultat baseres på-• Din CTR – Altså den gennemsnitlige klikrate• Din landingssides relevans og oplevelse• Dit søgeord og annoncens relevans (1) 

Hav hands-on med dit kvalitetsresultat

Du bliver tildelt et kvalitetsresultat fra 1-10 for hvert oprettet søgeord, som bevidner om kvaliteten af både din landingsside samt annonce. Google tildeler dig et højt kvalitetsresultat i tilfælde af, at de anser søgeord, annonce samt landingsside som værende relevante for vedkommende der udløser din annonce. I modsætning til høj relevans risikerer du at blive tildelt en lav kvalitetsscore hvis Google ikke tolker, at der er sammenhæng og relevans i mellem søgeord, annonce og landingsside og dermed risikerer du at betale mere for et klik end din konkurrent eller få en dårligere placering.

Der er 2 måder at få illustreret dine kvalitetsresultater på. Du kan enten holde din mus over taleboblen, når du får vist oversigten over søgeord i en kampagne.

Optimer dit kvalitetsresultat

Alternativt kan du tilføje kvalitetsresultatet som en kolonne som man kender det med andre relevante parametre som eksponeringer, kliks og CTR.

Optimer kvalitetsresultat

Ved nyoprettede kampagners søgeord bliver du som standard tildelt et kvalitetsresultat på 6 eller 7. Dette vil ændres så snart at annoncen får et vis antal eksponeringer.

Optimer dit kvalitetsresultat og sænk jeres klikpris med disse 10 must-do’s

  1. Opret annoncegruppe for hvert unikt søgeord og søgefrase
  2. Benyt det specifikke søgeord i din annoncetekst
  3. Sørg for at søgeordet og relaterede fraser fremgår på landingssiden
  4. Brug søgeordet i den annoncerede webadresse – eksempelvis xxx.dk/kvalitetsresultat
  5. Tilføj undersidelinks
  6. Tilføj infoudvidelser
  7. Optimér landingssidens hastighed – 3 sekunders load tid eller derover har negativ effekt
  8. Stop eller optimér søgeord og annonce hvis kvalitetsresultat er 5 eller derunder
  9. Prioritér negative søgeord således dit søgeord ikke bliver vist ved irrelevante søgninger
  10. Opsæt, test og optimér

Få implementeret disse 10 ting både ved oprettelse af nye kampagner, men også ved det løbende vedligehold af din Google AdWords konto. Så lover vi, at du vil se forbedrede resultater.