Instagram FAQ – 6 ofte stillede spørgsmål

Oprettelse af Instagram profil, Instagram posts og Instagram kampagner, kan være kompleks og omfattende. Som på alle andre sociale medier skal der skal tages stilling til indholdet på ens profil, det visuelle udtryk, men også det mere tekniske. Derfor giver vi dig her en simpel og enkel Instagram FAQ, hvor vi vil besvare de typiske spørgsmål vi oftest får stillet, omhandlende Instagram annoncering.

Hvor opretter man Instagram annoncer?

Her har du tre muligheder og kan benytte nedenstående værktøjer:

  1. Annonceadministrator
  2. Power Editor
  3. Facebooks annonce-API

Vi anbefaler, at du bruger det værktøj du er mest hjemmevant i. Fælles for de tre værktøjer er, at det er de samme værktøjer du også bruger til at oprette Facebook annoncer.

Kan alle oprette annoncer på Instagram?

Det korte svar er ja. Det eneste krav til at kunne oprette annoncer er, at du har en Facebookside.

Kræves der en Facebook annoncekonto, for at kunne oprette Instagram annoncer?

Ja, for at kunne lave annoncer skal der oprettes en annoncekonto. Denne annoncekonto skal synkroniseres med din Facebookside. Det er samtidig på din annoncekonto, at du skal angive betalingoplysninger og faktureringsoplysninger.

Er det er must at have en Instagram profil for at køre Instagram annoncer?

Det er ikke en nødvendighed. Dog anbefaler vi, at du opretter en, da du ellers vil blive begrænset i følgende muligheder:INsta 1

  • Du vil ikke kunne respondere på eventuelle kommentarer.
  • Afsendernavnet vil blive taget direkte fra din Facebookside – og navnet vil ikke være klikbart.
  • Hvis navnet, taget fra din Facebookside, er for langt og overskrider det tilladte antal maks tegn, vil navnet blive afkortet.

Hvordan opretter jeg så annoncer uden en profil på Instagram?

Her skal du først og fremmest, under annonceoprettelse, vælge en kampagntetype, der understøtter Instagram. Herefter
bliver du ført til det såkaldte annoncesæt, hvor blandt andet budget, tidsplan og målgruppe angives. Til sidst skal annonceindholdet oprettes, hvor du samtidig skal tilknytte din Facebookside. Den bliver, som førnævnt, afsender af din annonce.

Før du lægger din ordre, skal du sørge for, at der er flueben ud for Instagram, under “Forhåndsvisning af indhold“. Således kan du nu annoncere på Instagram uden en Instagram profil.

insta 2

Er Instagrams retningslinjer og annonceringspolitikken den samme som på Facebook?

Du kender det sikkert fra Facebook, for procsessen er den samme. Før annoncerne går live, bliver de gennemgået, således at de lever op til de opsatte retningslinjer. Hvis ikke dine annoncer godkendes, vil du få en melding om dette.

Hvis du vil vide mere om mulighederne på de sociale medier, kan du læse mere om blandt andet Facebook, Youtube og LinkedIn her.

Vil du dog i gang allerede i dag, så tryk herunder og få konkrete og effektive tips, tricks og vejledning.

social