Sådan automatiserer I jeres Facebook beskeder

Forbrugerne er efterhånden selv produktekspert, før de foretager et køb. Det skyldes den store mængde information, der kan tilgås på diverse hjemmesider, fora, og blogs hvor et specifikt produkt kan være omtalt og anmeldt. På trods af det, forventer forbrugeren samtidig, at de på næsten alle tider af døgnet kan få support og få svar på eventuelle spørgsmål før et køb – hvis ikke det er muligt, skal der ikke mange tryk på tasterne til før, at de lander på jeres konkurrents hjemmeside. Derfor er det selvsagt vigtigt at yde så god support og kundeservice som muligt og ikke mindst have en lav svartid. Supporten kan efterhånden ydes på mange platforme, heriblandt live-chat direkte på hjemmesiden, telefon- og e-mail support samt på de sociale medier.

Kend vigtigheden i korte svartider

For ikke længe siden introducerede Facebook en funktion, der gør det muligt at få indblik i en sides gennemsnitlige svartid, hvilket endnu engang understeger vigtigheden af, at kort svartid er et vigtigt parameter. Der er naturligvis begrænsninger for hvor hurtigt I kan sidde klar ved tasterne. Virksomheder prioriterer forskelligt og tiden skal lægges der, hvor det giver mest mulig værdi. Dog kan I med visse værktøjer give jer selv en fordel. Sørg for at tilpasse jeres notifikationsniveau, så I altid bliver prikket på skulderen, når I får en henvendelse. Dernæst skal I gøre brug af Facebooks to beskedværktøjer Øjeblikkelige svar samt Messenger-hilsen. De to værktøjer gør, at I kan automatisere visse typer af beskeder, som kan sendes før eller efter I har fået en besked i indbakken.

Med Øjeblikkelige svar vil folk modtage et automatisk svar, efter de sender en besked til jeres side. Det kan være nyttigt, hvis I ikke altid sidder klar ved tasterne, og kan ses som en fin service hvor I informerer om, at I vil besvare vedkommendes henvendelse snarest muligt. Ved brug af Øjeblikkelige svar har man 250 tegn til rådighed, og ydermere er det muligt at brugertilpasse beskeden, således at følgende indsættes automatisk:

  • Personens fornavn
  • Personens efternavn
  • Webadressen til jeres website
  • Jeres telefonnummer
  • Jeres adresse

Picture1

Messenger-hilsen gør, at I så snart en person åbner en samtale med jer, kan sende dem en besked. Altså før vedkommende har sendt jer en besked. Denne såkaldte Messenger-hilsen kan benyttes til at fortælle brugeren, hvordan de kan interagere med jer. Det kan være, at I har en anden foretrukken platform at yde support på. Derfor kan I, før de skriver en besked, fortælle at I udelukkende træffes på jeres live-
chat på hjemmesiden. Hilsenen kan indeholde 160 tegn og kan også tilpasses med automatisk indsættelse af personens fornavn, efternavn, jeres websiteadresse, telefonnummer samt adresse.messengerhilsen

Sådan gør du

  1. Gå til Indstillinger
  2. Vælg Beskeder i menuen til venstre
  3. Her finder du mulighederne Øjeblikkelige svar samt Messenger-hilsen

 

Disse værktøjer bør primært ses som en god måde, hvorpå I kan højne jeres service- og informationsniveauet. Så brug nu lige et kvarter på at gøre brug af mindst én af disse muligheder – det signalerer, at I som virksomhed er proaktive, og at kundeservicen er en prioritet.

FÅ EN GRATIS GENNEMAGANG2 (2)