Lær af Instagrams designtricks

Instagram kan meget mere end sælge deres app og deres 30 millioner brugere til en absurd høj pris til Facebook.

De har også fanget værdien i at kunne koble brugergrænsefladedesign og teknisk gennemtænkt design, til en app, der sætter standarder for brugervenlighed.

Få andre apps med så stort behov for båndbredde har så hurtigt og smertefrit et interaktionsdesign. Meget få ventesituationer og umiddelbar feedback kendetegner interfacet, der dermed lever op til den vigtigste brugervenlighedsregel: Gør interfacet tilgængeligt – og gør det hurtigt.

Hemmeligheden: Instagram forsøger at forudsige, hvad du vil gøre og hvis du handler hurtigere end den kan følge med, så “lader den bare som om”.

Se Fastcodedesigns artikel om de tre hvide løgne bag Instagrams lynhurtige brugergrænseflade: http://www.fastcodesign.com/1669788/the-3-white-lies-behind-instagrams-lightning-speed

Lars Christensen

Kategorier: Frontend, Mobil

Tagged as: ,

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s